Cultuurbedrijf Noordoostpolder

Cultuurbedrijf Noordoostpolder laat inwoners van de Noordoostpolder kunst, cultuur en erfgoed beleven. Stichting Cultuurbedrijf Noordoostpolder bestaat uit 5 onderdelen op 4 locaties: Muzisch Centrum, Theater ’t Voorhuys, Museum Schokland, Kunstuitleen Emmeloord en Eut de Kunst Urk.

Muzisch Centrum
Het Muzisch Centrum is het centrum voor Amateurkunst en cultuureducatie in de Noordoostpolder. Circa 1200 leerlingen volgen wekelijks lessen muziek, beeldende kunst en dans. Daarnaast verzorgt het Muzisch Centrum een breed kunstaanbod voor het primair en voortgezet onderwijs in de regio. Ook biedt het Muzisch Centrum diverse verhuurmogelijkheden en faciliteiten en beschikt het over een vlakke vloertheaterzaal met een uitschuifbare tribune (180 zitplaatsen) en geluids- en lichtapparatuur. In de theaterzaal vinden niet alleen voorspeelavonden en eigen producties plaats; deze zaal kan ook gehuurd worden. Ga voor meer informatie naar muzischcentrum.nl.

Theater ’t Voorhuys

Theater 't Voo…

Muzisch Centrum

Theater ’t Voorhuys

Theater 't Voorhuys is één van de vier theaters in Flevoland. Met een gevarieerd aanbod aan optredens: van cabaret tot klassieke muziek, van toneelstukken tot theaterconcerten. Het theater heeft een grote zaal met een capaciteit van 520. Op zoek naar de perfecte locatie voor uw congres, symposium, presentatie, bedrijfsfeest, galadiner of zakelijke arrangement? Naast de eigen programmering, levert Theater 't Voorhuys maatwerk voor de organisatie van uw zakelijk evenement. Op gastvrije, professionele wijze en in een theatrale omgeving!. Ga voor meer informatie naar theater-voorhuys.nl.

Museum Schokland
Museum Schokland, werelderfgoed, ligt op de Middelbuurt, één van de drie laatste woonterpen van het voormalig eiland. De binnen- en buitenexpositie geven een beeld van de geologie en archeologie van de Noordoostpolder, het ontstaan en vergaan van het eiland, het leven van de Schokkerbevolking en de drooglegging van de Noordoostpolder. De museumgebouwen zijn gegroepeerd rond de historische kerk uit 1834. Ze geven een indruk van de bouwwijze in het het vroegere Zuiderzeegebied.. Ga voor meer informatie naar museumschokland.nl.

Kunstuitleen Emmeloord

Een origineel schilderij, grafiek of een fraaie sculptuur geeft je interieur een geheel eigen gezicht. De kunstuitleen maakt het voor iedereen mogelijk echte kunst in huis te hebben. Gewoon door kunst te lenen.
Voor een paar euro in de maand kun je kiezen uit honderden verschillende kunstwerken; van landschappen in natuurlijke tinten tot abstracten in felle kleuren en alles wat daar tussen zit. En wilt je eens wat anders omdat uw interieur verandert of omdat je erop uitgekeken bent, dan ruil je het gewoon om.. Ga voor meer informatie naar kunstuitleenemmeloord.nl.

Cultuurbedrijf Noordoostpolder
Harmen Visserplein 2