Veel belangstelling voor tulpen in Noordoostpolder

donderdag 11 april 2019

De komende periode staat Noordoostpolder weer volop in de belangstelling. De kleurencomposities in het landschap, de vele activiteiten die georganiseerd worden en het mooie weer zorgen voor een enorme aantrekkingskracht op (buitenlandse) bezoekers.

Onder andere door de campagne ‘Tulpen in Noordoostpolder’ van Visit Flevoland in binnen- en buitenland weten steeds meer bezoekers Noordoostpolder te vinden. Door inzet van verschillende middelen zoals advertenties, facebook- en een google adwords campagne worden de inwoners en bezoekers in de regio’s om ons heen en in de grote steden geïnspireerd om Noordoostpolder te bezoeken. Maar ook in het buitenland wordt er zichtbaarheid ingekocht. Binnenkort verschijnt in de Kölner Stadtanzeiger een advertorial en er wordt een nieuwsbrief verstuurd naar ruim 100.000 Duitse consumenten.

De tulpenperiode trekt ook altijd veel journalisten en influencers naar het gebied. Deze mensen worden begeleid door Visit Flevoland. Naast de tulpen worden deze mensen ook gewezen op andere bestemmingen in Noordoostpolder waaronder UNESCO Wereld Erfgoed en Rijksmonument het Waterloopbos. Door de samenwerking met verschillende ondernemers en organisaties in het gebied worden de bezoekers gastvrij onthaald. De positieve ervaringen kunnen we ook terugvinden in de mooie artikelen die voortkomen uit de persreizen en positieve recensies van de bezoekers.

Foto: Pim van der Maden

Informatie over de tulpen en activiteiten in Noordoostpolder vindt je hier.